رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسکن گفت: در راستای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای امامزاده سید طاهر حسینی (ع) بردسکن در اولین اقدام طرح جامع توسعه امامزاده در ۴ هکتار آماده شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۵۰
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بردسکن، حجت‌الاسلام سعید غیرتمند اعلام کرد: در طرح توسعه امامزاده امکاناتی شامل بحث‌های تجاری، رفاهی، پارکینگ، تعمیرگاه، کتابخانه زائرسرا و سایر امکانات رفاهی پیش‌بینی‌شده است.

 وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بودجه برای بقاع متبرکه شهرستان اختصاص پیدا نکرده است، افزود: علی‌رغم اینکه این امامزاده در پیشانی شهر واقع شده ولی هیچ‌گونه اعتبار خاصی ندارد و می‌طلبد که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نسبت به این مهم توجه جدی شود.

 غیرتمند با بیان اینکه نگاه مردم این است که باید سازمان اوقاف جهت توسعه بقاع متبرکه هزینه کند، توضیح داد: سازمان اوقاف فقط بحث مدیریت و نظارت بر اماکن مذهبی را بر عهده دارد؛ لذا اگر بودجه‌ای در جهت توسعه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در نظر بگیرد مطمئناً هیئت‌امنا دوبرابر آن را جهت زیر ساخت‌های بقاع متبرکه با کمک‌های مردمی جذب خواهند کرد.

 

مسدودشدن ورودی به امامزاده سید طاهر (ع) مشکلات زیادی را برای مسافران و زائران ایجاد کرده است

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن بیان کرد: مسدودشدن ورودی به امامزاده سید طاهر (ع) باعث شده زائران در ورود به محوطه امامزاده با سرگردانی مواجه باشند.

 وی ادامه داد: برخی ادارات و نهادها جهت مسدودکردن ورودی امامزاده از جاده اصلی بردسکن به سبزوار با مسدودکردن مسیر ورودی به‌صورت خاکریز اقدام کرده که دید امامزاده گرفته شده است.

 غیرتمند تصریح کرد: متأسفانه باتوجه‌به تپه‌هایی که در اطراف امامزاده وجود دارد، اصلاً امامزاده از سمت بالادست جاده دید خوبی ندارد و لذا علاوه بر این، مسیر ورودی به امامزاده هم مسدود شده و زائران کمتری به همین دلیل در این بقعه متبرکه توقف می‌کنند.

 وی اذعان داشت: در شهرهای دیگر جهت وجود زائر بیشتر در بقاع متبرکه، راه دسترسی آسان به امامزاده را ایجاد می‌کنند؛ ولی در بردسکن این کار برعکس انجام شده است .

 

 مصوبه‌ای که از سال ۱۴۰۰ مانده است

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسکن اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در راستای ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی صورت‌جلسه‌ای فی ما بین متولی موقوفه با شهرداری صورت گرفت و قرار بر این شد که ضلع شمالی جاده سلامت در قالب پارک خطی ایجاد شود که هنوز طی این دو سال توسط شهرداری بردسکن اقدام خاصی صورت نگرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها